Tinklinio marketingo esmė trumpai


Tinklinis marketingas, kitaip vadinamas tinkline rinkodara arba MLM (Multi level Marketing) daugeliui asocijuojasi su paprasčiausiu prekių platinimu "iš rankų į rankas". Tokią nuomonę visuomenei "įskiepijo" MLM rinkodaros dalyviai, nesupratę jos esmės. Eilinis pilietis, gaudamas prekę tiesiogiai iš gamintojo ir dar su nuolaida, iš karto "dedasi" didmenininku ir imasi energingai pardavinėti gautas prekes, užsidėdamas savo antkainį. Tačiau kur čia "tinklas"? Juk čia paprasčiausia prekyba, reikalaujanti ir laiko, ir kažkokių sąnaudų, o gal ir patalpų.
Tikroji tinklinio marketingo esmė - ne prekių platinimas, o jų reklamavimas savo draugams, pažįstamiems ar šiaip susidomėjusiems žmonėms. Čia turėtų iškilti klausimas "o kur čia biznis?, kas man iš to, kad kažkam rekomenduosiu?". Taigi, nuo čia ir prasideda tinklinio marketingo esmė. Kiekviena kompanija, veikianti tinklinio marketingo principu, yra sukūrusi savo skatinimo sistemą, kurios būdu visi dalyvaujantys "elementai" turi sau naudos. Pavyzdžiui, eilinis pirkėjas, pirkdamas produktus pagal rekomendaciją, iš karto gauna gana solidžią nuolaidą. Pilietis, kuris rekomendavo, gauna kažkokį procentą nuo savo rekomenduoto pirkėjo apyvartos.

Atrodo viskas paprasta ir aišku, belieka užsiimti "rekomendacija", tačiau čia iškyla labai svarbus faktorius - norėdamas kažką rekomenduoti, turi būti tai išbandęs pats, o bandyti kažkokią "neaiškią" produkciją ne kiekvienam norisi, todėl gamintojas privalo rūpintis, kad jo produkcija būtų geros kokybės ir turėtų paklausą. Tokiu būdu, jeigu produkcija tikrai kokybiška, kodėl neįsigijus jos pačiam? Vienaip ar kitaip, tu ją naudoji, ir prireikus, eisi į kažkurį prekybos centrą ir pirksi kaip eilinis pirkėjas.

Taigi, lieka paskutinis klausimas: kuom rizikuoja tinklinės rinkodaros dalyvis? Jeigu jis neprisipirko nereikalingų prekių, tada, - niekuom! Jis nieko neinvestavo, su niekuo nepasirašė jokių įsipareigojančių sutarčių, taigi, bet kuriuo metu jis gali mesti tą savo užsiėmimą, nepatirdamas jokios žalos. Tačiau dažniausiai visi norintys įsilieti į tinklinę rinkodarą, perka tiesiogiai iš savo kompanijos nemažus kiekius prekių (juk reikia susipažinti su produkcija, norint ją reklamuoti arba tą padaryti verčia kompanija) ir neradę tomis prekėmis susidomėjusių žmonių, lieka su jomis iki garantinio termino pabaigos. Objektyvumo dėlei reikėtų paminėti, kad ne visos prekės turi garantinį terminą ar laikui bėgant, praranda savo vertę. Būna net atvirkščiai - kaina išauga, pavyzdžiui, investicija į auksą. Todėl, renkantis su kokia kompanija dirbti, būtina atsižvelgti į produkcijos ilgaamžiškumą ir jos kintamąją vertę.

Žinoma, išlieka rizika dėl savo neapdairumo pakliūti ant sukčių "kabliuko", tačiau kiekvienas šiek tiek mąstantis gali interneto pagalba pasidomėti kompanijos patikimumu ir atsiliepimais apie jos įsipareigojimų vykdymą ir gaminamos produkcijos kokybę.